اداره خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی - پردیس ابوریحان abu
دسترسی سریع
اداره خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی
علی اکبر زمندی
ریاست اداره خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی
داخلی: 101 ایمیل: zamandi1372@ut.ac.ir
شماره های تماس:
36041017 - 36040760 - 021
نمابر: 36040760 - 021
رضا پازوکی قوهه
مسئول تحصیلات تکمیلی رشته های علوم باغبانی، علوم زراعی و اصلاح نباتات و علوم دام و طیور
داخلی: 106
rezapazoki@ut.ac.ir
rezapazoki@ut.ac.ir
نسرین اردستانی
مسئول مقطع تحصیلات تکمیلی رشته های فنی کشاورزی، مهندسی آبیاری و زهکشی و حشره شناسی و بیماریهای گیاهی
داخلی: 107
ardestani59@ut.ac.ir
ardestani59@ut.ac.ir
بهمن رزمفر
مسئول مقاطع کارشناسی و دایره امتحانات در کلیه مقاطع
داخلی: 108
b.razmfar@ut.ac.ir
b.razmfar@ut.ac.ir
هاجر جهانگیری
مسئول امور فارغ التحصیلان کارشناسی پیوسته،
کارشناس امور دانشجویان استعداد درخشان و بنیاد ملی نخبگان
کارشناس امور دانشجویان استعداد درخشان و بنیاد ملی نخبگان
داخلی: 110
h_jahangiri@ut.ac.ir
h_jahangiri@ut.ac.ir
مهدی بابا ملکی
مسئول کنترل کلاسها و متصدی امور بایگانی
داخلی: 111 , 114
شرح وظایف
داره خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی از واحدهای زیرمجموعه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی پردیس می باشد که در دو حوزه مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی (مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری) مشغول انجام فعالیت در زمینه های ذیل می باشد:
شرح وظایف مسئول دفتر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
- انجام امور دفتری و اداری معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی در رابطه با ارتباطات داخلی و دانشگاهی
- دریافت مکاتبات واحدهای مختلف پردیس و صدور ابلاغ کلیه مکاتبات دستورات و نظرات معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی به واحدها
- انجام هماهنگی در ملاقات های عمومی معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی با ارباب رجوع
- هماهنگی در امور جاری دفتر
- برنامه ریزی تقویم کاری روزانه معاونت محترم آموزشی
- انجام هماهنگی های لازم با کلیه معاونت ها و واحدهای زیرمجموعه
- برنامه ریزی در خصوص برگزاری جلسات مختلف حوزه معاونت آموزشی تحصیلات تکمیلی پردیس
- ارجاع نامه ها و تهیه پاسخ نامه های واصله و ...
- راهنمایی امور افراد مراجعه کننده به دفتر و ...
- انجام سایر وظایف محوله از سوی معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی
شرح وظایف کارشناس امور هیات علمی و برنامه ریزی ترمی
- محاسبه و پرداخت حق التدریس و حق التحقیق اساتید داخلی و مدعو پردیس
- پی گیری امور مربوط به جلسات ترفیع، ارتقای و جذب اعضای هیات علمی
- انجام کلیه امور مربوط به ثبت دروس در هر نیمسال تحصیلی از قبیل:
- ارسال دروس پیشنهادی ترمی به گروه های آموزشی مربوطه
- بررسی و جمع آوری کلیه دروس پیشنهادی ارایه شده از سوی گروه های آموزشی جهت طرح و تصویب نهایی در شورای آموزشی پردیس
- تهیه جدول زمان بندی با ذکر ساعات و محل برگزاری و تاریخ امتحانی و استاد درس جهت انتخاب واحد دانشجویان
- ثبت دروس مذکور در سامانه با ذکر مشخصات ثبت شده در جدول زمانی ذکر شده بالا
- کنترل نوع درس از قبیل عمومی، اصلی، پایه اختصاصی و تعداد واحدها (این امر از امور مهم بوده چون در میزان شهریه پرداختی ... دانشجو بسیار مهم است که با سرفصل مصوب کاملا باید یکسان باشد)
- ثبت اکیپ های اضافی درخواستی اساتید دروس بر مطابق مقررات
- رفع اشکالات احتمالی دانشجویان حین حذف و اضافه
- کنترل رعایت پیش نیازها و هم نیازها در سامانه گلستان
- ارسال درخواست نامه رسمی به مدیریت برنامه ریزی دانشگاه جهت فعال سازی دروس جدید و ثبت و تعریف آنها در سامانه گلستان
- تعریف مشخصات پرسنلی و تحصیلی اساتید معرفی شده جدید و مدعوین در سامانه جهت اختصاص درس به نام آنها
- کنترل وضعیت ثبت نامی دانشجویان در دروس ارایه شده پس از زمان حذف و اضافه و حذف دروسی که تعداد ثبت نام کنندگان آنها کمتر از حد نصاب باشد (کارشناسی کمتر از 10 نفر، کارشناسی ارشد کمتر از 5 و دکتری کمتر از 3 نفر)
- پی گیری امور اداری مربوط به ایجاد رشته های جدید (بر حسب مورد)
شرح وظایف کارشناسان خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی
- ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری (کنترل معدل، تاریخ فارغ التحصیلی، سهمیه ثبت نامی، با توجه به اینکه اخیرا حین ثبت نام در آزمون های ورودی کارشناسی، ارشد و دکترا کنترل نمی شود و اظهارات داوطلبین ملاک قرار می گیرد که این امر به عهده ادارات آموزش ها واگذار شده قبلا توسط سازمان سنجش کنترل می شد.)
- صدور درخواست معرفی نامه به پلیس +10 برای اخذ معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول پسر و ثبت معافیت تحصیلی صادر شده توسط نیروی انتظامی برای دانشجویان پسر در سامانه گلستان
- صدور درخواست تاییدیه های تحصیلی مقاطع قبلی پذیرفته شدگان و پی گیری تا وصول آنها از دانشگاه ها یا اداره های آموزش و پرورش و ثبت شماره آنها در سامانه گلستان
- کنترل و رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانشجویان با شرایط مختلف (ثبت نام نکرده مشروطی، اخراجی، انصرافی، انتقالی و ...) که دانشجوی بلاتکلیف در سامانه وجود نداشته باشد و طبق قوانین و مقررات در خصوص آخرین وضعیت تحصیلی آنان اقدام شده باشد، چون اختصاص وام تحصیلی، استفاده از ایمیل دانشگاهی، استفاده از کتابخانه و ورود به خوابگاه از طریق کارت چندمنظوره دانشجویی امکان پذیر شده که آنهم از طریق کنترل به موقع آخرین وضعیت تحصیلی هر فرد ممکن می شود.
- صدور اخطاریه های دانشجویان مشروط و اخراجی و ثبت آنها در سامانه گلستان
- کنترل مدارک ارایه شده شامل مشخصات فردی، سهمیه ورودی (مناطق، مربی، رزمنده، بورسیه و آزاد) معدل و مدارک مقطع قبلی
- تهیه و ارسال درخواست ریزنمرات و گواهی فارغالتحصیلی از دانشگاه و مؤسسات آموزشی عالی جهت ادامه تحصیل به اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه
- تهیه و ارسال درخواست تأئیدیه تحصیلی (استعلام مدرک تحصیلی داوطلبین استخدام) از طرف وزارتخانهها و سازمان های دولتی و خصوصی برحسب تقاضا
- صدور گواهی رتبه دانشجویان و فارغ التحصیلان متقاضی واجد شرایط
- تهیه کارنامه لاتین و فارسی غیررسمی باتوجه به درخواست دانشجویان مشغول به تحصیل
- پاسخگویی به سوالات، حضوری، تلفنی ارباب رجوع (اعم از اعضای محترم هیات علمی، دانشجویان شاغل به تحصیل، فارغ التحصیلان سنوات گذشته و کلیه افرادی که به نحوی درخواست مربوطه آموزشی دارند.)
- بررسی و کنترل وضعیت پرداخت های دانشجویان شهریه پرداز و در صورت لزوم صدور اخطار به دانشجویان بدهکار و یا جلوگیری از ادامه تحصیل اینگونه دانشجویان
- انجام کلیه امور فارغ التحصیلان و ارسال گزارش های فارغ التحصیلی آنها به اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه
- اعمال تغییرات نمرات دانشجویان در ترم های گذشته و جاری براساس مصوبات کمیته موارد خاص پردیس و دانشگاه
- اجرای مفاد آیین نامه ها و دستورالعمل های حاوی تسهیلات ویژه برای برگزیدگان علمی جهت ورود بدون آزمون و ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه
- انجام امور مربوط به هدایت و حمایت از استعدادهای درخشان
- تأیید صدور گواهی اشتغال به تحصیل ها از جمله گواهی خروج از کشور، نظام وظیفه، راهنمایی و رانندگی، گواهی معدل با تعداد واحدهای ذکر شده ...
- کنترل صحت اطلاعات و سوابق تحصیلی، پرسنلی دانشنامه صادر شده کلیه دانش آموختگان سنوات مختلف پردیس و عودت جهت امضای نهایی ریاست محترم دانشگاه
- پی گیری امور مربوط به دانشجویان متقاضی میهمانی و انتقال
- صدور گواهی موقت فارغ التحصیلی دانش آموختگان
- صدور ابطال معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول
شرح وظایف کارشناسان تحصیلات تکمیلی
علاوه بر انجام کلیه امور مشترک مربوطه به کارشناسان، امور ویژه مربوط به بخش تحصیلات تکمیلی نیز به شرح ذیل می باشد:
- تهیه فهرست اسامی داوران داخلی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا به حسابداری پردیس جهت پرداخت حق داوری پایان نامه های مذکور
- صدور مجوز دفاع از پایان نامه در صورت داشتن شرایط لازم
- کنترل کلیه موارد ضروری آموزشی و پژوهشی پورپوزال های کارشناسی ارشد و رساله های دکترا و ارایه آنها به معاونت پژوهشی پردیس جهت طرح در شورای پردیس
- ثبت اساتید راهنما، مشاور و موضوع پایان نامه و رساله های در سامانه گلستان پس از تصویب در شورای پژوهشی
- دریافتی صورتجلسه و گواهی دفاع پس از برگزاری جلسه دفاع و ارسال به کاربر سامانه جهت ثبت نمره
- ارائه گواهی دفاع به دانشجو پس از کنترل فرم های مربوطه جهت چاپ وصحافی
- بررسی و کنترل شکلی پایان نامه و رساله های دکتری دفاع شده با صورتجلسات شورای پژوهشی که موضوع دفاع شده با موضوع تصویب شده مغایرت شکلی نداشته باشد و کنترل دقیق و تطابق آنها با سامانه گلستان در خصوص دانشجویان دفاع کرده جهت فارغ التحصیلی
- تهیه و تأیید استعلام اساتید راهنما و مشاور خارج از پردیس
- تهیه و تأیید ابلاغ و حکم اساتید راهنما و مشاور خارج از پردیس پس از وصول جواب استعلام از مراجع مربوطه
شرح وظایف کاربر سامانه جامعه و امور نمره ها
- پذیرش و انتخاب واحد دانشجویان - جدیدالورود و تأخیری انتقالی - مهمان خارج از بازه زمانی ثبت نام و نوبت دوم که جهت امکان نظارت و کنترل بالا دستی به عهده یک فرد واگذار می شود.
- ایجاد سرترم برای دانشجویان سنوات اضافه و شهریه دار
- ثبت مرخصی تحصیلی - محروم از تحصیل به علت عدم مراجعه - مشروطی - انتقالی - انصرافی و مهمان
- ثبت نمرات دروس پروژه، سمینار - جلسه بحث - پایان نامه - رساله دکتری و ثبت موردی نمرات اساتید مدعو
- ایجاد سرترم تابستانی – تعریف و ثبت نمرات دروس تابستانی و کارآموزی
- ایجاد دروس جدید در سامانه و درخواست فعال سازی درس - ثبت دروس پیش نیاز - هم نیاز هر درس
- کار با سطح دسترسی معاونت آموزشی، اصلاح ثبت نمره و حذف پزشکی - حذف مجاز دانشجویان شاهد و ایثارگر - انتقالی پذیرفته شده - نشده - معاف - مهمان
- اعمال تغییرات بر اساس صورتجلسه ها در مورد وضعیت دانشجویان، ثبت درس و نمره معرفی به استاد و تکدرس دانشجویان
- تأیید و قفل نمرات پس از ثبت نمرات اساتید، گزارش گیری نمرات اعلام نشده
- بررسی وضعیت ارزشیابی اساتید و دانشجویان و رفع مشکلات مربوطه از طریق پی گیری از مرکز انفورماتیک
- حذف و ایجاد شناسه اعضای هیأت علمی و اساتید مدعو
- گزارش گیری نتیجه ارزشیابی اساتید مدعو
امور امتحانات
- آماده سازی کلاس ها برای برگزاری امتحان
- چاپ صورتجلسات امتحانی جهت کنترل اسامی و امضای آنها در جلسه امتحانی
- ارایه معرفی نامه به اعضای محترم هیأت علمی جهت تکثیر اوراق امتحانی توسط انتشارات پردیس
- اختصاص شماره صندلی برای هر یک دانشجویان برای هر یک از دروس امتحانی جهت استقرار دانشجویان در شماره صندلی اختصاص یافته تصادفی
- تهیه ابلاغیه ناظرین امتحانی برای هر یک از ناظرین امتحانی
- مشارکت پرسنل به عنوان ناظر امتحانی
- جمع آوری کلیه صورتجلسات امتحانی پس از برگزاری هر یک از امتحانات و نگهداری آنها در سوابق
- قفل نمرات کلیه دروس ثبت شده توسط اساتید محترم دروس
- ثبت موردی نمرات توسط کاربر این اداره بعد از اتمام مهلت قانونی ثبت نمرات که اساتید مجاز به ثبت نمره نمی باشند
- گزارش گیری از نمرات اعلام نشده بعد از مهلت ذکر شده و در صورت لزوم پی گیری جهت ارسال و ثبت نمرات مذکور از گروه ها و اساتید
امور مربوطه به متصدی کلاس ها
- آماده سازی کلاس ها، لوازم، تجهیزات آموزشی و باز و بسته نمودن به موقع درب کلاس ها و ...
- تهیه کلیه لوازم تحریر برای کلاس ها و پرسنل معاونت محترم آموزشی و پی گیری امور تأسیساتی و فنی برای ساختمان اداره آموزش و کلاس ها
- درخواست و تحویل کلیه لوازم خریداری شده و کالاهای بهداشتی و شوینده و آموزشی برای ساختمان آموزش و مراقب و نگهداری و حفظ تجهیزات آموزشی
- پی گیری هرچه بیشتر در روند کیفیت برگزاری کلاس های تئوری و عملی