راهنمای کار با سایت رخ نمای دانشگاه تهران

 

1 . ورود به سامانه از طریق گزینه "ورود " بالای صفحه امکان پذیر است.

 

 

۲. پس از ورود گزینه "ویرایش پروفایل" فعال می گردد.

 

 

۳. در بخش ویرایش پروفایل موارد زیر برای کاربران محترم قابل تغییر و ویرایش می باشد:

  • تلفن
  • آدرس محل کار
  • آدرس صفحه خانه (در این بخش می توانید آدرس صفحه شخصی خود را معرفی نمایید.)
  • شماره اتاق
  • لینک مقالات در گوگل اسکولار

در این بخش، در قسمتی با عنوان "توضیحات شخصی برای سیستم پروفایل" می توانید توضیحاتی به پروفایل خود اضافه نمایید. این توضیحات در صفحه اصلی پروفایل کاربر در قسمت نمای کلی نمایش داده می شود.

 

 

* توجه:

برای وارد کردن ترجمه توضیحات جهت نمایش در صفحه انگلیسی بخش Overview لازم است در پایین صفحه دکمه "زبان های دیگر" را کلیک و انگلیسی را انتخاب نمایید. در کادر باز شده می توانید ترجمه مطلب را وارد و ذخیره نمایید.

 

 

۴. گرافی که سمت چپ صفحه پروفایل هر فرد نمایش داده می شود، براساس تعداد طرح های کاربردی تنظیم شده است.

 

 

  • اعداد مربوط به h_index و ارجاعات از سایت اسکوپوس استخراج می شود و به فاصله یک ماهه بروز رسانی می شود.اگر اختلافی جزیی مشاهده نمودید، به دلیل فاصله زمانی دریافت اطلاعات است. در حال حاضر، با توجه به قطعی دسترسی به اسکوپوس پارامتر های مذکور با مقدار واقعی اشان در اسکوپوس متفاوت است که با اتصال مجدد اسکوپوس اطلاعات به روز خواهد شد.
  • شایان ذکر است هر فرد در سایت اسکوپوس دارای کدی یکتا با نام author_id است. مبنای دریافت اطلاعات از سایت اسکوپوس author_id افراد می باشد. در صورتی که حداقل یکی از فعالیت های شما مانند مقاله یا مقاله همایش در این سایت ایندکس شده باشد، شما دارای author_id خواهید بود.
  • مرکز فناوری اطلاعات با مکانیزهایی اتوماتیک سعی در استخراج author_id اعضای محترم هیات علمی داشته است. اما برای تعدادی از اعضای محترم هنوز موفق به استخراج آن نگردیده است. اگر تمایل به نمایش سریعتر اطلاعات خود هستید، لینک صفحه مربوط به profile خود در سایت اسکوپوس را برای مرکز فناوری اطلاعات – سرکار خانم فاضل زاده - در سامانه پشتیبانی مرکز فناوری اطلاعات ارسال فرمایید تا نسبت به بروز رسانی آن سریع تر اقدام گردد.
  • برای اعضای هیات علمی محترمی که در سایت اسکوپوس author_id ندارند به معاونت محترم پژوهشی پیشنهاد شده است که با پایگاه استنادی جهان اسلام - ISC - مذاکراتی صورت گیرد و مقادیر citation , h_index از آن سایت استخراج شود. تا زمانی که مجموعه مذکور امکان مورد نظر را در اختیار مرکز فناوری اطلاعات قرار ندهد امکان نمایش مقادیر citation , h_index در سایت رخ نما وجود ندارد.
  • برای تعدادی از افراد ممکن است تعداد ۲ اکانت در اسکوپوس موجود باشد. این موضوع به خاطر نوشتن نام فرد به صورت های مختلف است. عضو محترم هیات علمی می تواند راسا با اسکوپوس مکاتبه نماید و درخواست ادغام اکانت های خود را بدهد.

 

۵. در صورتی که نام فارسی و یا انگلیسی اشتباه نوشتاری دارد، اصلاح لازم است در بخش اطلاعات پرسنلی پیشخوان دانشگاه (my.ut.ac.ir) انجام پذیرد و پس از ۲۴ ساعت در این سامانه اعمال خواهد شد.

 

۶. اعضای محترم هیات علمی توجه داشته باشند که تنها مقالات – کتاب ها – همایش ها و طرح های کاربردی که توسط دبیر پژوهشی و یا کمیسیون موارد خاص بررسی و مورد تایید شده باشد در بخش "فعالیت های علمی" نشان داده می شود و بقیه موارد در سایت رخ نما نمایش داده نمی شوند. در واقع ملاک نمایش رکوردهای مقالات – کتاب ها – همایش ها و طرح های کاربردی در سایت رخ نما نمایش یا عدم نمایش در رزومه نیست.

 

* توجه: در صورتی که رکورد تکراری در مقالات – کتاب ها – همایش ها مشاهده می نمایید می توانید برای حذف آن با معاونت پژوهشی – سرکار خانم عراقی - مکاتبه نمایید.

 

* توجه ۲: در صورتی که فعالیت های شما غیر قابل انتشار هستند درخصوص مقاله، همایش و کتاب با سرکار خانم عراقی و در خصوص طرح های کاربردی با سرکار خانم جوانمردی مکاتبه فرمایید. با تایید ایشان فعالیت های غیر قابل انتشار از رخ نما حذف خواهند گشت.

 

۷. پایان نامه هایی که در این سایت نمایش داده می شوند، براساس نسخه الکترونیکی پایان نامه ای که دانشجویان تحویل به کتابخانه می دهند، تهیه شده است. (thesis.ut.ac.ir) دقت در تایید صحت عنوان انگلیسی و کلیدواژه های انتخابی پایان نامه در بالا بردن کیفیت نمایش اطلاعات تاثیر به سزایی دارد. عنوان هایی که در زیر هر پایان نامه نشان داده می شود، از کلید واژه های هر پایان نامه استخراج شده اند. دقت فرمایید که به دلیل عدم وجود کلید واژه ها به زبان انگلیسی چنین بخشی در صفحه انگلیسی اعضاء هیئت علمی وجود ندارد.

 

* توجه: در صورتی که رکورد تکراری در پایان نامه ها مشاهده می نمایید، می توانید با کتابخانه مرکزی – آقای زرقانی – مکاتبه نمایید.

 

۸. جهت رفع هر گونه مشکل در طرح های کاربردی مانند نبود تاریخ انعقاد یا شروع یا اختتام طرح با اداره کل پژوهش های کاربردی – دبیر کمیسیون مربوطه - مکاتبه فرمایید.

 

* توجه: از آنجایی که تنها طرح های پایان یافته در رخ نما نمایش داده می شود، در صورتی که طرح کاربردی شما پایان پذیرفته است و همچنان نمایش داده نمی شود، برای اصلاح تاریخ اختتام آن با اداره کل پژوهش های کاربردی – دبیر کمیسیون مربوطه - مکاتبه فرمایید.

 

۹. بروزرسانی اطلاعات از سامانه پژوهشی به صورت هفتگی و خودکار انجام می پذیرد. در صورتی که کاربری نیاز به بروزرسانی اطلاعات در سامانه پژوهشی به صورت فوری و اعمال آن در سایت رخ نما دارد می تواند در پروفایل خود ورود نماید و از طریق دکمه "واکشی اطلاعات پژوهشی استاد" اقدام به به روز رسانی رخ نمای خود نماید.

 

 

۱۰. از آنجایی که فعالیت های علمی اجرایی از منوی صفحه اصلی> فعالیت‌ها> فعالیت‌های علمی - اجرایی> خدمات علمی - اجرایی و براساس تاریخ روز نمایش داده می شود، در صورتی که تاریخ پایان را برای فعالیتی درج نکرده باشید آن فعالیت به عنوان فعالیت جاری تلقی می گردد و در فهرست فعالیت هایتان نشان داده می شود.

 

چگونه تیکت ثبت کنم؟