صبح روز دوشنبه مورخ ۰۶/‏۰۹/‏۱۴۰۲‬ جناب آقای دکتر مفتاحی زاده ریاست محترم بنیاد نخبگان استان تهران و هیأت همراه ضمن حضور در دانشکده فناوری کشاورزی ابوریحان دانشگاه تهران با هیأت رئیسه و اعضای شورای پژوهشی و فناوری دانشکده فناوری کشاورزی ابوریحان، نشست صمیمی داشتند. در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر لطفی ریاست محترم دانشکده ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامی داشت حضور میهمانان در پردیس ابوریحان، به بیان ظرفیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و نیز ساختاری دانشکده پرداختند.

در ادامه، جناب آقای دکتر مفتاحی زاده؛ ریاست محترم بنیاد نخبگان استان تهران با تشریح فعالیت‌های بنیادهای نخبگان استانی بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان، یکی از محورهای اصلی فعالیت این بنیاد را شناسایی و حمایت از نخبگان و مستعدین برتر در راستای حل مسائل کلان ملی و استانی برشمردند و بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان تهران حتی در نقاط دور افتاده آن، تأکید کرد. ایشان با اشاره به ضرورت توجه به همه نخبگان، افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های بنیاد نخبگان در جذب نخبگان تغییر نموده که این می‌تواند چشم‌انداز مطلوبی در مدیریت حوزه نخبگانی ایجاد نماید. ایشان برخی از طرح‌های فعال در بنیاد از جمله بورسیه صنعتی، طرح‌های مسئله محور اعضای هیأت علمی و دانشجویان، هیأت‌های اندیشه ورز و تکریم از سرآمدان و نخبگان کشور را احصا نمودند که می‌تواند تحولی در این حوزه ایجاد نماید.

در ادامه، اعضای شورای پژوهشی دانشکده دیدگاه‌های خود درباره مسائل مطرح‌شده، برنامه‌های و طرح‌های نخبگانی و همچنین تسهیلات اعطایی را بیان نمودند. سپس این نشست با بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پردیس ابوریحان و دانشکده فناوری کشاورزی پایان یافت.