روند استفاده از فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در سال 1397

13 آبان 1396

پیرو نامه شماره 162647 مورخ 12/6/96 در ارتباط با آیین نامه های مصوب فرصت مطالعاتی، به پیوست تصویر مدارک مورد نیاز شامل فرم اطلاعات پایان نامه‌های در دست اجرای متقاضی و فرم پروژه تحقیقاتی جهت استحضار و ابلاغ به متقاضیان فرصت مطالعاتی در سال 1397 ایفاد می‌گردد.

خواهشمند است دستور فرمایند مراتب به نحو مقتضی و در اسرع وقت به اطلاع اعضای هیأت علمی علاقمند به استفاده از فرصت مطالعاتی آن واحد در سال تحصیلی 98-1397 ابلاغ گردد تا متقاضیان واجد شرایط طبق دستورالعمل زیر و مطابق با برنامه تنظیمی مدارک خود را ارائه نمایند.

 

نحوه بار گذاری مدارک متقاضیان فرصت مطالعاتی جهت ثبت نام فرصت مطالعاتی سال 1397:

ثبت نام و ارسال مدارک از طریق آدرس سایت http://international.ut.ac.ir/fa/forsat امکان پذیر است. با عنایت به الکترونیکی بودن روند ثبت نام فرصت مطالعاتی جهت پیگیری‌های مرتبط، خواهشمند است متقاضیان محترم نسبت به UPLOAD بارگذاری مدارک درآدرس سایت مندرج اقدام فرمایند. ضمنا شناسه کاربری و کلمه عبور، هر دو شماره پرسنلی است. در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی در مورد بارگذاری مدارک، آقای مهندس سعید باقرشاهی کارشناس فرابری داده‌های این معاونت از طریق اتوماسیون اداری و یا از طریق شماره تماس 61113413 آماده هر گونه راهنمایی و پاسخگویی به پرسش های احتمالی خواهند بود.

 

ضمناً خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایند تا مطابق تبصره 1 آیین نامه فرصت مطالعاتی (شرایط سنی متقاضیان) و دیگر شرایط و ضوابط استفاده از فرصت مطالعاتی جهت استفاده از فرصت مطالعاتی معرفی گردند.

 

مدارک موردنیاز:

آخرین حکم استخدامی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی

فرم ارتقا امتیاز دهی شده در کمیته منتخب پردیس/ دانشکده (در صورتی که اساتید محترم طی یک سال گذشته مقام جدید (دانشیار - استاد) از هیأت ممیزه اخذ نموده‌اند، نیازی به فرم ارتقا نبوده و فقط تولیدات علمی اخیر که در مصوبه هیأت ممیزه منظور نگردیده پر شود.)

نامه موافقت مدیر گروه

طرح پیشنهادی تحقیقاتی ( proposal ) در ایام فرصت مطالعاتی در ۳ الی ۵ صفحه که باید در راستای برنامه جامع تحقیقات مصوب باشد.

جدول اطلاعات مربوط به وضعیت پایان نامه‌های در دست اجرای متقاضی

پذیرش از دانشگاه مقصد فرصت مطالعاتی

 

زمان و نحوه ارسال مدارک:

  • الف: فرآیند پردیس/ دانشکده

متقاضیان تقاضای فرصت مطالعاتی به همراه طرح تحقیقاتی پیشنهادی و جدول وضعیت پایان نامه‌ها (فرم در پایین صفحه قابل دسترسی است) را جهت بررسی و تطبیق طرح تحقیقاتی با برنامه جامع تحقیقات به مدیر گروه ارائه نمایند.

۲ - در صورت موافقت مدیر گروه؛ متقاضی فرم ارتقا پر شده در سامانه مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری (سامانه آرتیس) و نامه موافقت مدیر گروه را جهت امتیازدهی به کمیته منتخب دانشکده/ پردیس ارائه و پس از کسب امتیازات کمیته منتخب مراتب به مشاور بین الملل منعکس می‌گردد.

۳ - پس از بررسی مدارک توسط مشاور بین الملل نامه اعلام موافقت ریاست پردیس/ دانشکده به این معاونت ارسال می‌گردد.

 

  • لازم به ذکر است پردیس‌ها و دانشکده‌ها از 07/‏08/‏۹6 لغایت 15/9/96 مهلت دارند این مراحل را طی نموده و اعلام موافقت به انضمام مدارک متقاضی را به این معاونت ارسال نمایند.

 

یادآوری: متذکر می‌گردد کلیه مراحل بعدی توسط این معاونت انجام خواهد شد. لازم است متقاضی علاوه بر تحویل اصل مدارک به مشاور بین الملل؛ نسبت به بارگذاری (upload) نسخه دیجیتال آنها نیز اقدام نماید که دستورالعمل مربوطه متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.

 

ب: فرآیند معاونت بین الملل:

۱ - فرم ارتقای امتیازدهی شده متقاضیان در کمیته منتخب پردیس/ دانشکده جهت بررسی و تأیید نهایی امتیازات مکتسبه توسط معاونت بین الملل به کمیسیون تخصصی هیأت ممیزه دانشگاه ارسال می‌گردد. این کمیسیون ملزم است از تاریخ 15/‏09/‏۹6 لغایت 30/10/96 بررسی‌های لازم را به عمل آورده و امتیاز نهایی را اعلام نماید. ضروری است مدارک مربوطه (شامل کلیه فعالیت‌های آموزشی، فعالیت‌های پژوهشی و غیره) مستقیماً به کمیسیون تخصصی هیأت ممیزه دانشگاه ارسال و از ارسال مدارک به این معاونت خودداری گردد.

بدیهی است این معاونت صرفاً امتیازات اعلام شده از جانب کمیسیون تخصصی هیأت ممیزه را مدنظر قرار خواهد داد.

۲ - کلیه مدارک مراحل قبل و امتیاز نهایی مکتسبه به معاون محترم پژوهشی کمیسیون‌های ۶ گانه دانشگاه ارسال تا فهرست نهایی متقاضیان فرصت مطالعاتی با احتساب ۳۰ درصد بیشتر از سهمیه مصوب توسط کمیسیون‌های ۶ گانه به معاونت بین الملل اعلام گردد. مهلت بررسی‌های مقرر در کمیسیون‌های ۶ گانه از ۰۱/‏۱۱/‏۹6 لغایت 01/12/96 می‌باشد.

۳ - کلیه مدارک به انضمام فهرست متقاضیان پس از بررسی دراین معاونت در اسفند ماه در شورای فرصت مطالعاتی دانشگاه در زمان مقتضی مطرح و مصوبات مربوطه به کمیسیون‌های ۶ گانه و پردیس‌ها و دانشکده‌های ذیربط اعلام خواهد گردید. ضمناً پس از اعلام تاریخ خروج از کشور متقاضی توسط ریاست دانشکده و پردیس به این معاونت نسبت به صدور حکم مأموریت اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

 

فرآیند حین سفر:

  • الف: پردیس / دانشکده

تقاضای متقاضی به همراه گزارش پیشرفت کار؛ گواهی پذیرش چاپ مقالات (با شرایط مندرج در ملاحظات) در صورت اخذ پذیرش پیش از زمان مقرر توسط مدیر گروه و متعاقب آن توسط مشاور بین الملل بررسی و سپس مدارک به همراه اعلام موافقت ریاست پردیس/ دانشکده جهت طرح در شورای روابط بین الملل جهت برخورداری از تسهیلات ارزی به این معاونت منعکس می‌گردد.

 

  • ب: معاونت بین الملل

موضوع برخورداری از تسهیلات ارزی در شورای روابط بین الملل مطرح و مصوبات شورا به پردیس / دانشکده اطلاع رسانی خواهد شد.

 

فرآیند پس از سفر:

  • الف: پردیس / دانشکده

مدارک مستند پس از بازگشت از سفر شامل گزارش سفر و دستاوردهای حاصله و پذیرش مقالات و اصل مقالات پذیرش شده توسط مشاور بین الملل بررسی می‌شود. گزارش سفر واصل مقالات به معاونت پژوهشی دانشگاه و تصویر آنها به همراه گواهی پذیرش مقالات؛ مدارک بیمه و لاشه بلیط و تصویر صفحه ممهور به مهر ورود و خروج متقاضی و همراهان جهت اعلام اختتام به این معاونت توسط ریاست پردیس / دانشکده ارسال می‌گردد.

 

  • ب: معاونت بین الملل

مستندات مرحله قبل بررسی و تاریخ شروع به کار به مدیریت نیروی انسانی جهت درج آغاز به کار در پرونده اعلام می‌گردد.

 

  • ج: معاونت پژوهشی

نتایج سفر توسط آن معاونت جهت تطبیق نتایج سفر با تعهدات پژوهشی استفاده کننده از فرصت مطالعاتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ضمن تشکر خواهشمند است با رعایت زمان بندی نسبت به معرفی واجدین شرایط اقدام گزدد.

 

 فرم های لازم: